W wiadomościach e-mail znajduje się nie tylko mnóstwo cennej dla przedsiębiorstw wiedzy, ale także dowody, które mogą dać przewagę np. podczas sprawy sądowej. Dlatego posiadanie profesjonalnego archiwum poczty elektronicznej powinno być priorytetem.
Znaczna grupa menedżerów IT niestety uważa, że inwestycja w rozwiązanie do archiwizacji poczty elektronicznej jest zbędna, stanowi bowiem luksus, bez którego firma może się obejść. Co więcej, wielu uważa, że dysponuje już takim systemem i wskazuje na polecenie „Archiwizuj”, dostępne w klientach pocztowych. Zapominają jednak, że funkcja ta z prawdziwą archiwizacją ma niewiele wspólnego, a czasem wręcz korzystanie z niej przysparza dodatkowych kłopotów.
W skrzynkach pocztowych przechowywane są cenne, a nawet krytyczne dla biznesu dane, takie jak umowy, oferty, dokumentacja stanowiąca własność intelektualną przedsiębiorstwa oraz finansowa, a także informacje osobowe i kadrowe.
Doświadczenie pokazuje, że dane zgromadzone w takich e-mailach wykorzystywane są bardzo rzadko, przez co nie są traktowane z należytym szacunkiem. Natomiast gdy wystąpi konieczność dostępu do nich, z reguły ma to miejsce pod dużą presją czasu, zaś wartość informacji w takiej sytuacji rośnie wykładniczo i zdarza się, że przekracza koszt wdrożenia profesjonalnego systemu do archiwizacji poczty elektronicznej.
Tego typu rozwiązanie przechowuje kopię każdego pojedynczego e-maila wysłanego i otrzymanego przez przedsiębiorstwo w bezpiecznym, zgodnym z przepisami, niezależnym od podstawowego serwera poczty elektronicznej repozytorium. Jest ono chronione przed ingerencją osób niepowołanych – dostęp do jego zasobów jest w pełni kontrolowany i rozliczalny. Nie ma też możliwości edycji zarchiwizowanych wiadomości, co gwarantuje ich autentyczność. Możliwość ingerencji w treść wiadomości e-mail w usłudze Microsoft/Office 365 bywa w firmach, niestety, często nadużywana, co przekreśla wartość dowodową zgromadzonych wiadomości.
E-mailowa powódź
Funkcja szybkiego przeszukiwania takiego archiwum jest nie do przecenienia. Wyszukiwanie trwa sekundy, podczas gdy wyszukanie w „archiwum” Outlooka może zająć minuty, a wyszukiwanie ręczne to już godziny czy dni. Ale posiadanie centralnego repozytorium z pocztą elektroniczną wiąże się także z konkretnymi oszczędnościami, bowiem może być przechowywane na tańszych pamięciach masowych niż serwer Exchange. Przyczynia się też do zmniejszenia objętości obsługiwanych przez Outlooka plików PST, który to format – pokazuje to doświadczenie wielu użytkowników – nie jest najbardziej niezawodny i bezpieczny.
Z ankiet przeprowadzonych wśród menedżerów IT wynika, że w 60 proc. firm użytkownicy regularnie osiągają limity swoich skrzynek pocztowych.Można sobie poradzić z tym na cztery sposoby:
Dzięki temu stanowią one niepodważalny dowód nie tylko przy wewnętrznych dochodzeniach w firmie, ale także mogą być wykorzystane w sądzie (każda wiadomość opatrzona jest niepowtarzalną sygnaturą, która gwarantuje jej wiarygodność).Warto w tym miejscu zaznaczyć różnicę między wykonywaniem kopii zapasowej (backup) plików z wiadomościami, a ich profesjonalną archiwizacją. Backup z reguły obejmuje całe repozytorium, bez „zwracania uwagi” na poszczególne wiadomości – kopiowana jest ich cała baza lub wręcz wykonywany jest obraz dysku serwera poczty.
Rozwiązanie Cryoserver może być wdrożone zarówno w siedzibie firmy (on-premise), jak też w chmurze.Dzięki temu oraz elastycznej metodzie licencjonowania (opłata wyłącznie za aktywnych użytkowników) mogą z niego korzystać firmy każdej wielkości i rodzaju działalności.
© AKBIT 2003 - 2024 | Polityka Prywatności | Nota prawna